söndag 22 mars 2009

Road to joy.


Hydepark


usch har varit på deppigt humör hela dagen. Just nu och idag är livet som en lång, rak grusväg som aldrig tar slut. Ena stunden har jag bara lust att sätta mig ner och gråta, andra vill jag bara sitta tyst, lyssna på musik och stänga ute omvärlden. Tack vare Linnea så har jag tagit vara på dagen isället för att bara ligga i sängen och tycka synd om mig själv. 
Vaknade av mig själv vid 9.30 av att jag var varm som en gnu, så jag skuttade upp och öppnade fönstrena i mitt rum. Det har varit 15-17 grader hela veckan. Underbart!
Linnea och jag skulle egentligen kollat på en rugbymatch idag, men det kostade 17 pund och det hade vi verkligen inte råd med. Vi gick till en park i Richmond istället och sen åt vi mat i Kew. Slowmotion-dag har det varit idag och det är precis vad jag vill att söndagar ska vara.

Oskar & jag


I torsdags hade Linnea båda tvillingarna. Så Linnea, Freddie, Thomas, Oskar och jag gick till en park i Richmond och hängde där hela dagen. När det började bli kallt gick vi hem till Linnea och lät barnen leka i deras trädgård. Dom var så gulliga mot varandra. Dom hoppade på varandra så att Thomas hamnade längst ner sedan Freddie och högst upp på högen var dunderklumpen Oskar. Thomas började gråta så Freddie och Oskar gav Thomas varsin kram så att han skulle bli glad igen. Gölleongar! 
                         
                                     Linnea & Oskar                                                 
      


Thomas
      

På tal om något helt annat. -
Det är så skönt att ligga och sova i solen fast det får ju sina konsekvenser då man blir solbränd i ansiktet.
Jag har fått massa fräknar på min näsa och börjar få färg i ansiktet, ser inte så likblek ut längre...

Födelsedagsbarnet Linnea, Josefin & jag

    

Eftersom Linnea fyllde hela 20 år i fredags så blev det utgång till ett helt nytt ställe, Kingston! Vi gick till en klubb som heter Oceana. Gratis inträde, gratis champange och det bästa av allt- direktbuss hem från Kingston. 
På entrévåningen så fanns det 7 olika rum med olika teman t ex Aspen. Secondfloor var ett stooooort dansgolv. Sjukt stort var det och det var mycket folk, men inte så där jobbigt trångt med människor som det brukar bli på såndana ställen.


               Viktoria         
  

Jag
 

Igår slappade Linnea och jag i Hydepark hela dagen. Sol, skvallertidning, vindruvor och kakor, kan det bli bättre?  Viktoria kom en sväng på slutet och då gick vi till H&M där jag äntligen hittade de perfekta skorna som jag letat efter för en någorlunda billig peng! Sedan blev det att åka hem och slänga ihop lite mat för att sedan göra sig iordning för utgång i Putney. Kvällen innehöll väldigt mkt is.. t ex iskastning på snygga bartendrar.. haha.. skön snubbe det där eller var säger du Viktoria!?

Josefin, jag, Madde & Emma på väg mot Putney


Just det ja, Jade Goody gick ju bort i natt. Hon har varit väldigt omtalad här i London och ibland har det varit för mycket tjöt om henne tycker jag, men när jag läste det imorse på The Sun's hemsida så blev jag väldigt nedstämd. Rätt "kul" ändå att hon gick bort på morsdag. 

Imorgon kommer Kattis föräldrar hit för att stanna tills på fredag. Rätt skönt för dom vill vara med oskar tisdag och torsdag eftermiddag. När dom har åkt på fredag kommer Kattis och Martins kompisar hit och ska bo här till söndag/måndag. Så det blir att flytta ner och sova på kontoret hela veckan. 

Inga kommentarer: