tisdag 17 mars 2009

have you sleept with any people I work with?

Hallå gott folk! 
Nu är jag tillbaka igen. Mina sängar sitter ihop igen, kylskåpet är städat och Julia lämnade jag av på Liverpool Street för några timmar sedan. Eftersom jag inte har hört något från henne så antar jag att hon sitter på flyget hem nu. Blev lite krångel med att skriva ut hennes boarding pass förut, men det fixade sig tack vare Linnea! 

Sitter just nu i min säng med laptopen i knät och öppna fönster. Fredagens Aftonbladet, Klick och Göteborgsposten ligger brevid mig i knät och en påse med svenskt lösgodis ligger på den äckliga heltäckningsmattan! Underbart att få lite koll på vad som händer i Sverige. 
Idag har det varit ca 18 grader ute och det finns inga ord att beskriva känslan av att kunna sitta ute och äta frukost på en uteservering nere vid Themsen imorse. 

I fredags vid 11-tiden satte jag mig på tunnelbanan för att åka till Liverpool street station för att möta Julia som hade åkt hela vägen från Sverige till England för att hälsa på mig! Det var en underbar känsla att se henne, att få träffa någon hemifrån. 
När vi kom fram till Chiswick tog vi med oss Oskar på en liten promenad vid Themsen och till lekplatsen. Efter promenaden var det Oskar, Kattis och Martins tur att åka till flygplatsen för att åka till Sverige. Dom har varit borta hela helgen och kommer hem ikväll med Moa, deras katt som ska bo med oss nu. Ska bli mysigt att få ta hand om ett husdjur igen även om katter inte är mitt favorit djur. Vi får hoppas på att Moa är snäll helt enkelt och håller sig borta från mig! 

Fredag kväll åkte vi till Camden för att se på Patric Wolf på Koko. Hade inte riktigt föreställt mig att han skulle se ut som han gjorde, men det va kul att se han live. Han var en riktigt underhållare. 







Vi kom iväg vid 12-tiden i lördags, då vårt mål var att åka till Notting Hill och gå på Portobello Market. Köpte en klocka och en födelsedagspresent till min bror som fyller 22 år idag, den 17 mars. (GRATTIS!) 
Efter att vi gått igenom hela marknaden åkte vi till ett museum som heter Tate Mordern. Det va inget kul ställe tyckte jag, men det var kul att skicka gratis videosamtal till pappa och johanna! 
Efter 30 min på Tate Mordern så åkte vi in till Piccadilly och åt mat på en mysig Italiensk resturang, för att därefter sitta på en pub i 3 timmar med Josefin, Ebba. Sista halvtimmen kom Stina mfl. och sa hej också. 

Söndag spenderade vi i Camden men att shoppa på Camden market och träffa Iza, som Julia lärde känna när hon hade praktik i Wales. Vi hittade en jäääätte schysst pub där man kunde sitta på en utomhus servering med värme. Jätte mysigt!

Igår var vi inne i Oxford och Piccadilly hela dagen för att shoppa sönder våra plånböcker. Har verkligen stor shoppat hela helgen, men jag ångrar inget av det jag har köpt så jag är nöjd! Har inte varit så bra på att shoppa under den tiden jag har bott i London, men under helgen lyckades jag ta igen alla dom gångerna! haha. Kvällen spenderade vi med att äta mat, dricka öl och se på Kill Bill hemma. 

Vi har haft strålande sol och värme var enda dag, vilket har varit jätte skönt!! Klockan är 18.00 här och jag har fortfarande mina fönster öppna utan att frysa!! Träden har börjat få löv och blommor.. ååh vad jag älskar våren!!! 

Kolla min bilddagbok för där lägger jag upp massa bilder från helgen! Sök på Pucko!!


Inga kommentarer: