torsdag 5 mars 2009

oh really?

vad är det för fel på mig, jag är 19 år snart 20, klockan är 10 och jag vill gå  och lägga mig!!? Jag bor i London och har inget liv på vardagarna, känns det som iaf. Det enda jag orkar göra, på vardagarna, är att gå på bio och fika. 
Visserligen så är jag barnvakt för Oskar ikväll och har varit barnvakt för Olivia måndag-onsdag kväll. Men ändå, jag borde leva loppan, men jag orkar inte. För jag tänker bara att om jag går ut i kväll så kommer jag aaaaldrig orka upp imorgon och vara en duktigt och glad aupair....
Vart har min energi tagit vägen? Innan jag började träna var jag jätte trött och sov så fort jag hade chansen, nu tränar jag 3-4 ggr i veckan, är lite piggare, men inte lika pigg som jag hade hoppats på. Alla säger att man blir mycket piggare av att träna, inte jag iaf. Jag har ont i ryggen oftare och jag kan inte springa för långt för då får jag ont i min höft, ska det vara så här när man är 19 år? Höft-och ryggproblem? Dagens ungdom, jag säger då det. 

Denna veckan har gått i raketfart, vilket gör mig väldigt glad för helger är aaaldrig fel. Imorgon ska vi bara ta det lugnt och sitta på Lloyds bar i Fulham, lördag har jag inga planer för hittills, inte söndag heller förutom The Sun Inn på kvällen, som vanligt. Tycker väldigt mkt om den puben! Kan kanske hoppas på att få jobba lite extra på lördagkväll åt någon familj, så att jag kan få ihop ännu mera extra cash tills Julia kommer nästa fredag. 
I och med att "familjen" åker till Sverige för att hämta hit deras katt Moa fredag-tisdag så kommer Julia och jag ha huset för oss själva. YEEES! ska bli så gött att slippa tassa som en mus när man kommer hem på natten, äta vad jag vill och när jag vill. Jag hoppas att det blir fint väder!! jag är PEPP PEPP PEPP till TUSEN! 

Fick en rätt rolig fråga idag på lekplatsen. Träffade en svensk mamma och hennes barn. Som alla andra antog hon att Oskar var mitt barn. Efter att vi har pratat en stund frågade hon -"jaha och vad jobbar din man med då?" 
Va faan ser du någon ring på vänsterfingret eller? HA HA HA! Jag menar OK om dom tror att Oskar är mitt barn men att någon antar att jag är gift så har det gått lite för långt.. 

Ska läsa Harry Potter nu och sedan sova. Hoppas på att Oskar inte vaknar förrän Kattis och Martin har kommit hem, för jag orkar inte hoppa ur sängen...fan nu vaknade han.. 


Olivia

1 kommentar:

Johanna sa...

haha det låter nästan som mig, det knakar överallt när jag springer, gamla kärringar är vad vi är ;)

puss på dej mitt hjärtegull!