torsdag 9 april 2009

wednesday, bloody wednesday

WEHOO! I och med att min värdfamilj åker till Wales tidigt imorgon så är jag ledig, vilket betyder - sova, äta en god frukost i lugn och ro och bara ta hand om mig själv! Någon gång under dagen kommer Linnea och då ska vi laga mat och om jag får bestämma- baka rabarberpaj! 

Idag har jag haft en grymt go dag! Eftersom jag hade en sprängande huvudvärk och lite feber igår kväll, gick jag och la mig vid 9-tiden. Jag borde nog göra det lite oftare för oj vilket bra humör jag har varit på hela dagen! Iaf, lämnade Oskar på dagis vid 10-tiden för att dra vidare till gymmet och bosätta mig där i 2 h. Efter att ha dammsugit hela huset satte jag mig framför tv med lite lunch och såg på Sällskapsresan, snowroller, blev sjukt sugen på att åka skidor! Hämtade Oskar vid 3-tiden och sen vid 4-tiden slutade jag. 

Var med Linnea och Oskar inne i Oxford street igår, för att göra ett litet besök på Bikbok vilket reulterade i ett par byxor och en långärmad t-shirt. När vi skulle gå hem så var en bit av Oxford street avspärrad och trafiken hade helt och hållet stannat upp. När vi kom till olyckplatsen så såg vi en dam(?) ligga mitt på vägen med massa sjukvårdare omkring sig. Antagligen hade hon blivit påkörd av en buss som var precis brevid henne. Det var en ganska obehaglig upplevelse att se detta, har inte sett något sådant förut. När man läser det i tidningar osv så glömmer man bort det efter någon minut, men detta malde i mitt huvud resten av dagen. Jag tänkte på hennes familj eller om hon var här på semester med sin familj och allt annat man kan koppla ihop med detta. I och med att Linnea såg att hela hennes huvud var spräckt, vilket jag var glad att jag inte såg, och att det va blod överallt så är det troligt att hon inte överlevde. :(

Inga kommentarer: