fredag 10 april 2009

The Bulls Head

Idag har jag varit och provjobbat på en pub nere vid Themsen och jag fick jobbet! Jag är så häääääär glad!! Lönen är väl inte den bästa, men det ger ju lite extra pengar i fickan som jag kan leva på i sommar. Så nu ska jag fixa bankkonto och grejer här, vilket gör det lättare om jag vill flytta hit igen och skaffa lägenhet! 

Det var ungefär 1000 saker att lära sig, men personalen var ett gött gäng så det ska bli kul det här! Jag ser det som en utmaning att lära mig alla saker så snabb som möjligt. På 3½ timme har jag serverat, tagit betalt, gjort kaffe för första gången i mitt liv (i och för sig så var det en kaffeautomat men ändå;), blivit förfrågad 3 ggr om jag är från Skandinavien av kunder, fått en "häftig" nyckel till kassan, plockan in disk och andra småsaker. Jag känner mig riktigt stolt över mig själv... lite iaf om jag får vara egoistisk. 
Nu ska jag ta och pallra mig bort till Sainsburys för att handla mat till Linnea och mig. Vi ska laga makaronipuddig, fast ist för vanliga makaroner ska vi ha tortelinipasta och självklart ska vi göra rabarberpaj.  MUMS! 

Happy Easter by the way! 

Cheers! 

2 kommentarer:

stina sa...

åhåå, GRATTIS sååååaaaraahh! Fick ditt mess om brallorna men har inga pengar på mobilen, jag kunde dock känna din ångest! Kände du som mig "vad har jag egentligen på mig"?? :( De va säkert jättefina dina "brallor"

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anonym sa...

SWWEEET! grymt sara du är skitduktig!! vilken pub var det? någon vi gick förbi som jag kan minnas? Måste va jätteskönt å ha det ur världen nu :D

julia