fredag 3 april 2009

Min dag har gått i slowmotion, men det har varit en mycket lugn och skön fredag hittills och jag hoppas att den fortsätter i detta tempot. Dagen började med att Oskar hade feber och fick stanna hemma från playgroup. Feber=film. Oskar kollade på film medan jag läste Twilight, som förövrigt är en väldigt bra bok som jag är helt fast i, hela morgonen. Vid lunch tog vi en promenad och medans Oskar sov satte jag mig på en bänk, i det 18 gradiga, soliga vädret, vid Themsen  och läste. Sedan gick vi hem och fortsatte se på film och läsa bok. 
Efter att ha dammsugit huset, så gick jag ut för att tvinga på fler butiks- och pubägare mitt CV. Jag lyckade ganska bra, fick lämnat ut ca 12 CV:n. Gick till alla olika butiker och pubar jag stötte på, vilket visade sig vara bra för man lärde känna Chiswick highstreet lite mer och så fick jag ett provjobb! På söndag ska jag provjobba på en pub på highstreet för helg- och sommarjobb! Jag är så glad och pepp just nu, firar med svenska polkagrisar och öl! Visst jag vet att man inte ska ta ut segern i förskott, för dom kanske inte gillar mig, men jag ska iaf få provjobba! :D

Ikväll blir det pubhäng med Linnea i Fulham, imorgon tar sig Stina och Marie hit ääända från Musewell Hill :D hihi Då blir det kanske utgång i Kingston eller något annats ställe. Kanske borde köra en vithelg någon gång? Skulle nog hjälpa min inkomst en hel del! 

Inga kommentarer: