fredag 12 december 2008

Wonderful place.

hallå igen!
sitter och försöker komma på när jag skrev sist gång, kom fram till att det var i onsdags. :P Smart jag är va?! :p
Ska berätta lite om dom senaste 2 dagarna.

Torsdag:
Oskar och jag gick till rhymetime, det är en liten lekgrupp som håller på i ca 45 min då jätte många barn och deras föräldrar/carers (har tappat bort det svenska ordet för det någonstans på vägen) sjunger och leker. Det är jätte mysigt. Det är allt från små pluttar som inte kan gå till vilda treåringar.
Har lärt känna 2 nannies där. Efter rhymetime gick jag och Carol, en av nannisarna (?) och fikade på Starbucks tillsamman med Oskar och Isabell, en 2 årig tjej som hon har hand om. Kom fram till att jag är ganska kasst på att snacka engelska flytande. Det blir mest att man stammar och säger meningen i oordning..haha.

Jag gillar verkligen England/London. Carol har jag träffat några gånger nu, men den andra nannyn, Louis tror jag hon hette, träffade jag för första gången i torsdags. Hon började direkt kalla mig darling och sweetie osv. Skulle någon helt okänd person säga det till en i Sverige skulle man tro att hon var dum i huvudet. Men aah alla är så jäkla goa och trevliga här, älskar det!

Torsdag kväll satte Kattis, Oskar och jag på en julskiva och slog in våra julklappar som vi köpt. Hur mysigt som helst.

Fredag:
Efter många snoozningar(?) gick jag upp 7.05. Eftersom Oskar och Kattis inte hade vaknat gick jag ner och fortsatte sova på soffan. Fick lite sovmorgon eftersom dom inte vaknade förren 8.30. Då var det bara att peta i sig lite frukost och sätta på Oskar kläder och dra honom till Playgroup. Efter att ha spenderat 30 min där, för Oskar började gråta varje gång jag gjorde ett försök till att gå, så drog jag hem och tränade en timme.
Sedan hämtade jag Oskar och efter lunchen var det dags för honom att sova, men jag råkade somna först. Vaknade av att han satt och kollade på mig..hejja vilken bra aupair jag är..haha.
När Kattis slutade jobba bestämde vi att vi skulle baka lussekatter eftersom det är Lucia imorgon (GRATTIS MOR PÅ FÖDELSEDAGEN!).

Sitter nu här och funderar på om jag ska fixa iordning mig, för jag ska träffa Linnea, Josefine och Linda sen på Belushi's.
Har ont i ryggen, det hade varit rätt gött och sitta hemma och glo på en film, men det har jag gjort hela veckan nästan. Men eftersom det är sista helgen innan jag åker hem i 2 veckor så får man ju passa på och inte sitta hemma och vara en dönick när man är ledig. Imorgon blir det christmas carols i Kew Gardens och sen på kvällen ska vi kanske se på musikalen "We will rock you". Söndag blir det julmys hemma hos Isabell. Måste hinna köpa dom sista julklapparna någon gång nu i helgen, ska nog även gå till Boardwise imorgon och se om jag kan hitta någon vinterjacka. Börjar bli lite för kallt att gå runt i vår-/höstjacka.

Inga kommentarer: