måndag 15 december 2008

that's it!

yes. resten av helgens händelser!

Fredag kväll:
Kattis och jag bakade som sagt lussekatter. Goda blev dom, fast jag är inte så jätte förtjust i lussekatter. Vid 9-tiden drog jag till Fulham för att möta upp Isabell, Linnea, Linda, Josefin osv. Alla var fulla och glada eftersom dom flesta jag räknade upp hade förfestat. Så jag låg lite efter. Men tog det lugnt resten av kvällen iaf, vi gick och åt vid 1-tiden och sedan drog alla hem. Inte jäätte rolig kväll, men heelt ok för min del. Var väldigt trött och off. Sånt är livet ibland.

Lördag:
Hade planerat att ha sovmorgon till 11.30. Men jag vaknade självklart första gången vid 7.30 av att Oskar grät. Kollade ut genom fönstret och såg att det spöregnade och var grått. Somnade om med gott samvete. Gick upp vid 11.30 och hämtade frukost och la mig på soffan i mitt rum och såg på Pianisten. Fortfarande spöregn och trist väder. Efter några timmar så gick jag bort till Boardwise, på Chiswick Highroad, i ösregnet. Hade planerat att köpa en vinterjacka, börjar bli lite kallt att gå i vårjackan, men jag hittade inget. Hittade däremot DC-skorna som jag kolla på så länge i Sverige. Men eftersom det var vinterjacka och julklappar som stod på schemat så köpte jag dom inte. Åkte sedan vidare till Westfield (det stora shoppingcentret) för att hitta dom sista julklapparna, det lyckades jag inte heller med. Men jag hittade en Vans-väska till mig som jag är riktigt nöjd med! :D

Åkte därefter till Tottenham, som ligger i Soho, för att möta upp Stina och hennes vän Malin. Eftersom dom kom lite senare än mig så gick jag och letade i affärer efter dom sista julklapparna och jag hittade dom! Så nu är jag glad!
Träffade därefter Stina och Malin. Vi hade bestämt oss för att vi ville se på musikalen "We will rock you" så vi gick in för att fråga vad dom billigaste biljetterna kostade, 60 pund st! Aldrig i livet sa vi och så gick vi för att leta upp en annan musikal i Piccadilly eller om det nu var Oxford. Men vi hittade en snubbe som sålde sista minuten biljetter för musikalerna. Så vi frågade hur mkt biljetterna för "We will rock you" kostade styck, 35 pund. Det tackade vi för och så sprang tillbaka till stället där musikalen spelades. Med 10 mins marginal så hann Stina och jag köpa äckligt lösgodis och sen så började showen.
Dom som sjöng var grymma, musiken var bra! Däremot handligen hängde jag inte riktigt med i, jag är ju ganska slow i hjärnan som dom flesta vet. Men den var värd 35 pund iaf och vi fick riktigt bra sittplatser, på andra balkongen längst ut.
Ett gott råd- Om ni är i London någon gång, gå och se på en musikal!




inte den bästa kvalitén direkt, dom är filmade med mobilen!

Söndag:
Gick upp och åt frukost, därefter gick jag och simmade i 1 h. Vid 4-tiden hade jag äntligen lyckats komma till Isabell i Fulham, där det var julmys med 8 svenska tjejer. Jag missade ju självklart julbaket eftersom jag är så seg. Hann iaf till filmen, tomten är far till alla barn. Mysigt var det.
Sedan drog Linnea, Linda, Josefin och jag till ChopChop(eller hur det nu stavas) och åt kinesmat.
Var jätte trött, men efter mkt övervägande så följde jag med Josefin och Linda hem till Josefins pojkvän Matt och hans kompis George, i Twickenham. (Så nu har jag varit utanför London också!) Vi spelade något konstigt ölspel och tjötade.

Måndag:
Lämnade Oskar på dagis. Tog därefter en promenad i Gunnersburypark. Bestämde mig för att gå och köpa DC skorna på Boardwise. Men när jag väl hade promenera dom 20 minuterna dit igen, så fanns dom inte i min storlekt...så klart. Fick iaf prata en stund med en trevligt (och snygg!!;) kille som jobbade där. Visade sig att han hade en flickvän i göteborg... haha världen är allt bra liten ibland!

Sedan åkte Oskar och jag till Hounslow för att fixa parkeringstillstånd till bilen, men det hade stängt. Fick iaf kopierat lite papper. =P
Tidigare ikväll kom det några grannar och sjöng christmas carols utanför vår dörr, det var mysig! Därefter gick vi till dörr nr 20 som hade bjudit in hela gatan till drink. Men det var rätt gött trist faktiskt och väldigt varmt. Satt och underhöll Oskar ist för att informera dom nyfikna grannarna med information om mig själv.. höhö.


ojojoj vad jag babblar på, men jaaa jag vill ju dela med mig av mitt liv här i london.
Om 4 dagar landar jag i Sverige.

Gå in på www.bilddagboken.se och sök på Pucko. Där får ni se lite fler bilder från London. Lovar att jag ska uppdatera lite bättre när jag skaffat ny kamera!

XX

Inga kommentarer: