måndag 8 december 2008

What Sarah said.

Idag har jag varit på ovanligt bra humör. Vet inte om det är för att Oskar också har varit på ovanligt bra humör eller om det är för att jag ska åka hem om 1½ vecka. Jag vet att jag tjatar om hur mkt jag vill komma hem och träffa alla. Det är inte så att jag tänker lämna London och vägra åka tillbaka hit när jag väl kommit hem. Jag älskar London!! Men det är så skönt att ha något att se fram emot, det gör dom sämre dagarna lite bättre!

Idag har vi fikat med Linnea och Freddie på Starbucks. Det finns en liten lekplats där men dom ville inte leka, annars älskar Oskar att leka där. Haha knepiga barn kan vara ibland.

Imorgon ska Oskar ha sin första dag på dagiset. Ska bli kul och se om han lär sig engelska snabbt, har faktiskt lärt honom säga Thank you, Byebye och Hello (stolt!).
För mig betyder det att jag är ledig 3 h, mellan 9.30-12.30, varje måndag, onsdag och fredag i framtiden, vilket ska bli skönt. Ska börja redan imorgon att ta vara på dom timmarna genom att ge mig ut att springa. Har kännt mig som en hösäck dom senaste veckorna, jag hatar att känna mig sån. Det påverkar mig så mkt t ex mitt humöret, hur jag tycker att jag ser ut i mina kläder osv. allt sånt där som tjejer tjatar om hela tiden, ni vet. Men nu ska jag börja ta tag i mitt liv efter en månad av nästan bara onyttigheter. När jag kommer tillbaka efter jul ska jag köpa ett månadskort på sportcentret som ligger runt hörnet, ja börja träna regelbundet helt enkelt!

På lördag är det Lucia. Tiden går så fruktansvärt fort. Grattis till mamma som fyller år på lördag, ska tänka på dig extra mkt!
Nu är det inte alls många veckor kvar till jul, har nästan handlat alla julklappar. Ska fixa två imorgon och sen är det bara..hum.. 2 småpaket kvar tror jag! Känns bra att vara klar så tidig för en gång skull. Julklapparna kommer att ta upp mkt av vikten i resväskan, så det blir mindre kläder. men jaja, jag lär väl överleva...

1 kommentar:

Anonym sa...

haha miss gurka, din telefon kommer gå i ett den närmsta tiden isåfall.. nejdå, det är bättre nu! får hoppas det håller i sig :) kraam