söndag 7 december 2008

Happy people never fantasize

ÄNTLIGEN har jag packat upp mina resväskor, tog bara 1 månad 4 dagar, (jag har bott i London mer än 1 månad nu!!!) men det var värt att vänta för rummet är jätte fint nu. Visserligen är det inte riktigt färdig än, för alla hyllor ska på plats och sen alla böcker. Sen måste vi måla fönsterkarmarna en gång till. Men nu trivs jag jätte bra i mitt rum!

(Bilderna är lite mörka, jag vet! ;)

Innan var det stora sprickor i taket, hyllan var svart och väggarna smutsvita. Men nu är det, för att citera Martin - "Det finaste rummet i hela huset!" :D



I fredags var Oskar, Stina och jag i Hydepark. Det tog ca 45 min att åka dit, men det gick en buss från Chiswick så vi slapp byta iaf. Vi bestämde oss för att träffas inne i Hydepark och eftersom vi inte visste innan att den var så stor så tog det en timme att hitta varandra, eftersom Stina va på en sida av parken och Oskar och jag på andra. Vi hittade varandra till slut och vi kom fram till att parken var enoooormt stor!




Ekorrarna i England är verkligen inte folkskygga och dom finns överallt!







På kvällen var Linnea, Stina och jag ute på Belushi's...igen.. Jag och Stina lärde några engelskmän lite roliga meningar på svenskar. Två timmar efter stängning kom Stina och jag äntligen hem. Eftersom Stina bor i norra London och det skulle ta 3 h för henne att komma hem så fick hon sova här. Men det blev inte mkt sömn eftersom en målare skulle komma och måla på mitt rum 8.30 nästa dag eller samma dag blir det ju egentligen. :D Vi kom upp men gick direkt ner och fortsatte och sova i soffan. Vid lunchtid kom Linnea och då begav vi oss till café Nero och satt där i några timmar och skrev julkort/ vykort tills vi nästan fick skrivkramp.

Var barnvakt på kvällen. Det var ganska skönt att ta det lungt, för igår var det 2 år sedan all oro med Jonas försvinnande fick sitt slut. Tänker på dig varje dag <3


Om 1 vecka och 5 dagar kommer jag hem till Sverige, men bara i 2 veckor. Det ska bli kul att träffa alla vänner och familjen igen. Vet ju inte när jag kommer att träffa dom nästa gång, men jag hoppas snart för jag måste ha något att se framemot!
Men innan jag åker hem så har vi planerat att göra massa saker, som jag hoppas vi hinner göra. Vi vill gå på en musikal, åka skridskor i Kew Gardens osv.
Men jag ser verkligen framemot att spendera våren i London.


Söndag idag, betyder med andra ord slut på veckan och att det är måndag imorgon, vilket betyder stå upp tidig så dags att sova.

1 kommentar:

Anonym sa...

tog några av dina bilder, som jag sa att ja skulle, hehe :) hoppa det är okej! Frimärken kostar 0,50 pund till swede