söndag 30 november 2008

Räknar dagarna, timmarna, minuterna och sekunderna.

Första advent idag, julgranar säljes överallt och julpynt hänger lite varstans i staden med stort L. =P Julstämningen här är underbar.

Fredagskvällen börjades med att äta tapas med min värdfamilj. Det var riktigt mysigt, tjötade om våra första fyllor och sånt. Efter det åkte Linnea och jag till Fulham, till Belushi's. Där träffade vi Malin som hade sin sista fredag i London. Tråkigt att hon ska åka hem. =/ Men det var iaf en kul kväll med många händelser.

Handlade en del julklappar i Westfield i lördags, jag HATAR att köpa presenter och julklappar. Det är så svårt att veta vad folk vill ha och ingen vet ju vad dom önskar sig heller. Jag ska nog inte säga något iof sig, vet bara en sak som jag önskar mig. haha.
På kvällen träffade jag Karin och Katja i Tottenham och som ni säkert redan har läst om, så hamnade vi på Metro. Har varit rätt trött idag, tänkte gå upp vid 10-tiden och måla, men konstigt nog så somnade jag om och vaknade vid 12 ist. Hade ju även planerat att simma idag, men när jag kom dit så skulle dom stänga poolen efter 30 min så jag struntade i det och gick hem och målade några hyllor ist.

Kom hem för några timmar sedan från Oxford. Har ätit middag och promenerat i Piccadilly och Oxford med Stina. Hittade dom 2 sista julklapparna till julklappsleken som vi har med fam. Funevall varje år. Är rätt nöjd med inköpen, men dessvärra har jag bara 40 p att leva på resten av veckan. Får ju iof sig nästa lön på fredag, men man får panik när pengarna börjar slut för jag vill helst inte använda visa-kortet.

Eftersom snubben som skulle måla mitt rum inte kommer tillbaka förrän om 2 veckor så ska vi/ jag måla resten själva. Så jag har fortfarande inte fått packat upp mina resväskor. Ska försöka måla klart nu i veckan. Det blir nästan att packa upp och sedan packa väskan igen, eftersom jag kommer hem om 19 dagar.

Imorgon blir det en lång arbetsdag, Kattis ska åka till kontoret och Martin ska vara borta hela veckan. Hoppas att dessa 5 dagar kommer att gå snabbt, har iaf en del saker att se framemot till nästa helg. På fredag ska jag till en krog i Fulham med Karin och Katja och förhoppningsvis Stina och Linnea. Lördagkväll ska jag sitta barnvakt och på söndag ska antagligen jag och Stina ha lite julpyssel.

Läste precis en jääätte fin dikt/låttext på Stinas blogg och det finns en musikvideo till den. Man blev lite fuktigt i ögonen när man såg den
http://www.youtube.com/watch?v=d08X2lN669k


aja, nu ska jag sova.
byebye.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag ar ocksa au pair i London, dock lite utanfor, ett stalle som heter Greenford. Forbindelserna in till city ar jattebra, sa det ar latt att ta sig till olika stallen. Jag har nu varit har en vecka och jag skulle tycka det var jattekul att traffa lite andra svenskar! Du far garna hora av dig om du vill ta en fika eller en ol eller shoppa nan dag!:)

Anonym sa...

Hejan!
Andrea heter jag och flyttar från Jönköping till London den 9:e och jag är väl precis om alla andra. Vill skaffa ett kontaktnät over there, haha. Och eftersom du hade en del av en Anna Ternheim låt i din banner på bloggen, så tänkte jag att du verkar vara en trevlig tjej=)Hur trivs du än så länge?
Vore kul att höra från dig!

Johanna sa...

haha vilken kontaktannons sida din blogg har blivit!

hej jag heter johanan och jag jag gillar banan och mysiga hemmakvällar :) call me?
:D