onsdag 5 november 2008

you had me at hello.

Ja, nu är jag här igen. Fast nu bor jag i London. Har precis, efter lite krångel, fixat internet till datan. Kommer nog inte att sitta här hela tiden eftersom jag och Katarina delar på ett mobilt bredband.

Flytten har gått som på räls, allt har fungerat jätte bra! Att flyga hit tar ungefär lika lång tid som att åka från rabbalshede till göteborg med tåg/buss.
Huset ligger i en radhuslänga och det ser typiskt engelskt ut. Ska fixa bilder snart! Jag bor längst upp i det sletnaste men största rummet, jag har även det enda rummet med heltäckningsmatta hur ska detta gå? Rummet är större än min gamla lgh på 21 kvadrat (i kära lilla uddevalla) tror jag. Jo det måste det vara. Vi ska måla om och greja lite innan, har varit och kollat på färg idag. Så jag har inte kunnat packa upp alla kläder och göra mig hemmastadd än. Men det kommer.
Kan även berätta att mina dagar består mestadels av att äta mat, leka med oskar (någon som har något förslag på vad man kan hitta på med en 2-åring), sova och åter igen äta mat.

Var ute ur huset första gången igår, vi gick en sväng på Main street i Chiswick. Det såg ut som resten av england, lite sletet men mysigt. Vi gick och åt varsin "lyx" hambugare, kan säga att det var inte i närheten av skithamburgarna som man får på Donken!

Vad händer annars i chiswick? Människorna som bor här har smällt raketer i ungefär 2 timmar nu för att dom firar något speciellt dag. Kommer inte ihåg vad den heter men det handlade iaf om att för ungfär några tusen miljarder år sedan så tände en snubbe eld på sig själv inne i riksdagen eller något liknande.
By the way hejja Obama, hoppas att han håller allt han har lovat nu!

Inhandlade första grejen i London idag, ett eluttag så att jag kan ladda datorn..haha.. och by the way igen. London ligger 1 timme efter Sverige i tiden..bara så att ni vet..hihi.

vet inte vad jag ska skriva mer, vad vill ni veta??


Förresten, jag har nytt nr som jag använder här i London. Kommer inte att använda den andra så ofta, förutom när jag är i Sverige. Om ni vill ha det så hör av er på något sätt...

Inga kommentarer: