lördag 15 november 2008

Love at first fright.



Har mest gått promenader och varit på lekplatsen dom senaste dagarna. Det är lite små tråkigt att Oskar är så blyg och inte vågar leka med dom andra barnen på lekplatsen... Iof sig så förstår han ju inte språket dom snackar men ändå. Får hoppas att han får dagisplats efter nyår så han får lära sig lite mer engelska!

Har dom senaste dagarna lyckats bli jätte förkyld. (kan det vara mitt kalla rum!?JA!) Vaknade härom natten av att jag hade jätte ont i bihålorna och kunde inte sova. Kom på efter en halvtimma av smärt att jag hade nässpray i väskan, men smärtan blev värre (jag hatar nässpray!!!)efter att jag tog det men efter ett tag somnade jag iaf. Usch jag hatar att vara förkyld och snörvla!

Skulle väl egentligen varit hemma igår och tagit det lugnt pga förkylningen, men icke! Fick lön igår och då gick det inte att säga nej till att gå ut på krogen. Så jag följde med Linnea och Isabell till Fulham. Det var askul, Isabell och jag hade ganska kul när vi gjorde våra "diskreta" spaningar...haha..Dom flesta engelsmän är ganska fula så man blir nästan förvånad när man ser en snygg kille. =) Men jag älskar verkligen UK, alla är så trevliga här.
Det värsta med UK är att större delen av lönen går till att fylla på mobilen med pengar och Oyster kortet, som man använder när man åker bussar och t-banan. Och att det är så jäkla kallt i alla hus, vi vridet upp värmen hela tiden men ändå så fryser vi.
Men det allra värsta är ju att man saknar alla hemma, så klart. Ska bli gött att komma hem över jul och träffa alla!

Men ska iaf ta det lugnt idag så att jag överlever nästa vecka. Hoppas jag blir lite bättre så att jag kan simma imorgon. Vi hittade ett sportcenter precis runt hörnet av vår gata, där dom har allt från tennis, yoga och simhallar! I love it!

Vad gör ni där hemma? Har det snöat än?



TAKE CARE!

3 kommentarer:

Johanna sa...

no snööö :(

Anonym sa...

så härligt det låter :) bortsett från din förkylning och ditt kalla rum. Jag får packa mina fårskinnstofflor och en extra pjamas för det lär väl vara kallt i mitt hus också :p
Kram Stina

Johanna sa...

fan va du skriver dåligt då! elel rinte skriver dåligt, men uppdaterar dåligt :P

puss på dig
från din gamle gädda back home in sweden