torsdag 20 november 2008

FRIENDS

Har precis druckit upp en kopp varm choklad och ätit en kanelbulle, samtidigt som jag ser på vänner och sitter på nätet. De du, bevis på att jag kan göra flera saker samtidigt! ;)
Har inte druckit oboy på sjuukt länge. Sedan jag blev laktosintollerant i 6:an så har jag kanske druckit oboy 1-2 ggr. Ett stort + för att den äckliga soja mjölken, som jag måste dricka här, inte förstörde oboy smaken.

Idag har jag varit hos Linnea på playdate, det va sköj. Vi satte på musik och då började alla 3 barnen hoppa upp och ner som galningar och dansa.
När mamman och det andra tvillingparet kom hem, så drog vi. Vi gick hem och gjorde stuvade älgmakaroner från Ikea (Ikea har börjar förfölja mig sen jag flyttade till UK. Martin jobbar för Ikea!) och svenska köttbullar (som vi köpte på mataffären här!!) Eftersom Martin är på konferens och Kattis skulle ut och äta middag med en vän så fick jag jobba hela dagen. Iaf, efter maten så kollade vi på ett barnprogram som heter Night Garden. Alla barn älskar det, det är ungefär som Teletubbies fast ännu VÄRRE och DÅLIGARE!!Det är vidrigt dåligt! Det är gosedjur som springer omkring med snuttefiltar och säger "Makkapakka", "Ikklepikkle" och "Opsidaysi" hela tiden.. Låter ganska kasst eller hur!!?

På tal om något helt annat, är ganska arg just nu för att jag har så mkt jag måste köpa innan jul - ny mobil (den jag har hänger sig hela tiden), ny digitalkamera (den har också hängt sig och objektivet vägrar att åka in, så nu har jag ingen kamera. Orkar inte bära runt på systemkameran hela tiden), julklappar till vänner och släktingar och sedan lite smått och gott.. Flygbiljetterna tur och retur hem över jul var inte direkt jäätte billiga heller.

Vad ska du hitta på i helgen?

2 kommentarer:

Johanna sa...

men åhhhhe sämre heter de. inte dåligare. tappar du redan dina svenska skills? vart tar världen vägen? eller a männsikorna..

närå, skämt åsido. här har det snöat hela kvällen men de lägger sig inte så mycket. ska komma mer nästa vecka :D

Anonym sa...

ja självklart, det låter hur mysigt som helst :) du kan lägga till mig på msn så kan vi prata mer där; stina.petersson@live.se