onsdag 19 november 2008

English summer rain.

Längtar nästan desperat efter att få åka till fjällen och åka skidor just nu. Varför kan det inte vara snö här också, helst hela tiden!? Alla prata om att dom ska upp till sälen att jobba.. jag viiill ocksåååå.. ska banne mig åka dit nästa år och jobba eller kanske till Österrike!? Någon som vill följa med? Fast iof sig ska jag inte klaga, jag bor ju faktiskt i London!
Kläppen -08

Grattis till Johanni som klarade körkortet denna veckan och Grattis till Pitte som äääntligen fyller 18 år idag och får följa med ut på krogen! :D (och som klarade sin teori idag!)

GRATTIS!


Har väl inte gjort så jätte mkt hittills denna veckan. Den har gått ovanligt snabbt. Igår bakade Oskar och jag kanelbullar, vilket blev en hit för mig och Kattis men Oskar gillade visst inte kanelbullar.. inte våra iaf..haha :P

Eftersom Kattis skulle skriva in Oskar hos en läkare idag så fick jag ledigt mellan 8-11.30 idag. Fattar faktiskt inte varför jag gick upp vid sju, men jag tillbringade den lediga tiden med att sova, duscha och sova lite till. När dom kom hem så gick jag och Oskar ner till Themsen och matade dom galna fåglarna med äckliga pitabröd. Det var jätte fint väder och minst 20 grader i solen. Man blir så grymt glad och pigg när det är sol här, man uppskattar det väldigt mkt eftersom det regnar till större delen i London.

På fredag ska vi gå och kolla på ett dagis som ligger i närheten av huset. Om det är OK så ska Oskar antaligen börja där direkt, vilket ska bli ganska skönt för då kan jag kanske börja plugga engelska och hinna med lite andra saker än att bara sova och äta och vara med Oskar. Vilket iof sig är mitt jobb, men det kan bli lite tröttsamt ibland i och med att vi är med varandra dygnet runt nästan.

Nu på lördag ska vi åka till Ikea och storshoppa! Och nästa vecka ska en snubben komma hit och måla om mitt rum, äntligen! Det ska bli gött att äntligen kunna packa upp resväskorna med alla kläder, dom har legat där nu i snart 3 veckor. Oj, kan inte fatta att på måndag har jag bott i London i 3 veckor, tiden och dagarna går så jäkla fort!!! Och det är bara 4 veckor kvar till jag åker hem till Sverige i 2 veckor. Det ska bli kul att komma hem och träffa alla, för sen vet jag inte när jag kommer hem nästa gång.
Det kommer ju bli lite mer att göra i maj också, för då kommer det en liten bebis! Det ska bli spännande.

Annars sitter jag just nu och inte gör ett jota, väntar på att Linnea ska sluta vid 8 för då ska vi ta en promenad och fika.

Take care!
XX

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, säg inte så :p jag är ju redan broke :(

Anonym sa...

ja det är jätteskönt, första natten är sov jag som en stock, får hoppas jag är mer pigg idag :)

Idag ska jag lära mig att hitta till tunnelbanan och hur man tar sig någonstans så håll utkik efter mig :p

mitt nr är 07789973360

ditt nr?

Kram

Johanna sa...

Tack ska du ha min käre vän! säg bara till när du behöver lift ;)