söndag 23 november 2008

night after night.

På ett sätt känns det som att denna helgen har gått jätte fort för att jag har hittat på så mkt. På ett annat sätt känns det som att hela helgen har gått i 5 km/h. Har haft en del hemlängtan, men då får man hitta på massa saker så att man får annat på tankarna. Just nu längtar jag efter att få fira jul med min familj och släkt. Längtar också efter att få träffa mina kära vänner. Ska bli väldigt skönt att fira jul och nyår hemma. Om jag inte hade åkt hem så hade jag fått bo själv i 2 veckor..boring.
Börjar iaf få lite julkänsla efter att ha ätit massa pepparkakor igår och idag. Plus att dom har börjat dekorera gator och byggnader med jul ljus, det är jätte mysigt och fint!

Fredagskvällen tillbringade jag med att äta god mat och ligga i sängen och se på film. Ikea stod på schemat för lördagen. Så när Martin hade hämtat den nya bilen, så åkte vi till Ikea i Edmonton. Det blev några timmar spenderat där men det resulterade i några filtar, hyllor, lådor, ljuslyktor till mitt rum (självklart råkade klanten sarah göra sönder en av ljuslyktorna precis när vi kom hem), ny säng och tillbehör till Oskar och självklart så inhandlade vi marabou choklad, pepparkakor, kaviar, olw chips, skumtomtar, daim osv i den svenska matavdelningen och åt köttbullar med potatis, brunsås och lingonsylt på serveringen! När vi stod i kön för att betala alla grejer så hörde vi en tjej prata svenska, jag vänder mig om och ser att det är en tjej som har gått media på Sinclair, tror hon gick i 3an när jag började 1an. Världen är liten som ett knappnålshuvud ibland och då blir jag ibland lite tokig på världen.
När vi kom hem från Ikea var det bara att byta kläder och dra vidare. Linnea och jag skulle till Notting Hill och träffa Stina som flyttade hit från Sthlm i onsdags. Så Linnea, Stina, jag och en tjej som jag inte kommer ihåg vad hon hette, sorry, satte oss på ett fik och tjöta lite. Sedan drog vi vidare till Oxford circus där vi strosade omkring ett tag i jakt på en pub. Vi hittade tillslut en jätte mysig pub där vi tog oss en cider och tjötade ännu mer. Alltid lika kul att träffa nya människor här, även om det är svenskar. Det blir en annan grej att träffa nya folk här än hemma i Sverige. Varför vet jag inte.

Stina & Linnea i Oxford Circus

(Ibland får man faktiskt lov att låtsas vara turist och ta sådana här kort!=)


Imorse SNÖADE det faktiskt lite grann. Fast jag hann inte se så mkt, för det slutade och försvann nästan lika snabbt.

Började dagen med att simma en timme med Linnea på sportcentret runt hörnet. Efter det så drog vi till Edgware Road där Svenska kyrkan ligger och som hade en svensk julmarknad dagen till ära! Fanns allt från Hönökaka, svensk godis, oboy till falukorv. Det är en sak som alla aupairer, som jag har träffat hittills, har gemensamt -alla saknar falukorv och lösgodis jätte mkt! Det var i alla fall väldigt mkt folk där och nästan alla var svenskar. Dom som jobbade på marknaden sprang runt i folkdräkter! Kändes nästan som att man var i Sverige.. =)

Efter marknaden drog Stina, Linnea, Frida och jag till Shepherd's Bush Market och gick vidare till Westfield som ligger där. Westfield öppnades för ca 2 veckor sedan och är europas största shopping center. Det var grymt stort! Vi gick i 2 affärer, sedan blev det att vi bara gick runt och kollade och blev allmänt trötta på alla affärer så vi gick och fikade ist.

Westfield

Det har varit en roligt helg med härliga människor. Imorgon är det åter måndag igen och jobbet kallar, eller rättare sagt Oskar kallar. Om Oskar inte har feber imorgon, så ska vi till Kew Gardens med Linnea och Freddie. Det är en jätte stor park med lite allt möjligt och ska tydligen vara väldigt fin. Så det blir nog att jag lägger upp lite bilder från Kew Gardens imorgon!
Nu ska jag kolla på film och snart sova. Kattis ska till kontoret imorgon så det blir att stå upp vid 6.30 och jobba läääänge imorgon.

Take care!

Inga kommentarer: