lördag 8 november 2008

Your heart is an empty room.

Mycket har hänt sedan jag skrev sist gång.
Efter att Katarina kom hem från jobbet igår vid 19-tiden så drog jag iväg för att träffa Linnea för första gången. Hon bor i Kew Gardens, det tar ca 20 min att gå från henne till mig. Vi har många gemensamma vänner i Falkenberg efter som hon bor där och på det sättet har vi kommit i kontakt med varandra. Och det visade sig att vi har många gemensamma intressen vilket gjorde det ännu roligare!

Iaf, vi möttes på Chiswick main street och efter ett besök på McDonalds så beslutade vi att ta bussen till Fulham där några andra svenska aupairer skulle gå ut på krogen. Vi hamnade på en ganska schysst pub som hade gaaanska bra musik och som visade snowboard-/skidfilmer (vilket jag blev väldigt glad för=). Där fick jag smaka en dryck som kallas snakebite för första gången. Trodde det skulle smaka skit i och med att den innehöll öl, cider och någon saftliknande dryck. Men det smakade faktiskt väldigt gött. Var lite syrligt/surt men gött. Eftersom det stängde 12 så begav vi oss vidare till subway och därefter till en annan krog som var gratis inträde på men det var så svart där inne att man inte såg någonting och det stank rökelser, så dom andra drog hem. Linnea och jag drog vidare till en annan klubb, där folket påminde mig om Agneberg.
Kom hem vid 3 och somnade ganska gött i min dubbelsäng kan jag lova.
Idag hade jag min första sovmorgon, men vaknade första gången vid 7 tiden av att oskar hade vaknat och stortjöt. Nästa gång vaknade jag vid 9 tiden av att han fick ett raseri utbrott.. men som tur va så somnade jag om.
Efter en dusch och frukost gick jag och mötte Linnea vid Gunnersbury (tänker på Johanna varje gång jag säger/hör det namnet) och fixade ett Oyster card så att jag kan åka underground och bussarna. Åkte sen till Kensington, Olympia där det var en jätte stor inomhus julmarknad. Det var ganska dyrt men hittade ett par saker för en billig penning. När vi blev tjea på marknaden åkte vi vidare till Hammersmith och kollade i affärer.

Julmarknaden
Har äntligen börjat förstå systemet med alla sedlar och mynt! Men har fortfarande lite svårt att förstå ibland vad dom säger för vissa har en sån grov engelsk dialekt. Men jag ÄLSKAR dialeketen eller vad man nu kallar den.


Msn fungerar fortfarande inte, så jag får se när jag får igång det..
Blev visst ett ganska långt inlägg, men måste få prata av mig lite. Imorgon ska vi gå och simma. På måndag ska Linnea, jag, oskar och ett av barnen ur de 2 tvillingparen som Linnea tar hand om gå till London Aquarium och kolla på massa fiskar.
yeey!


En bild på huset





Vad har ni där hemma gjort i helgen?

1 kommentar:

Johanna sa...

åhhh Gunnersbury, vilket fantastiskt namn! finns inte bertilbury? hade varit fräckt ;)

KOM HEM! inge kul de här...