lördag 12 december 2009

andetag

Här sitter jag i min feta och fula fåtölj och har precis slurpat i mig dom sista nudeltrådarna(?). Kom hem för ca 40 min sedan och efter en dusch, nudlar, lite band of brothers och efter att ha läst stinas lista på hennes blogg och fått mig några goa skratt, så är jag nu redo att hoppa i säng. Min rygg värker, mina fötter värker och jag är jätte trött.
Från ca 19-22 var jag ensam nere i stora baren, för uppe på andra våningen i puben så var det en bröllopsmottagning (britter slutar aldrig att förvåna mig!) och väldigt busy så det var 3 pers uppe och jag själv nere. Usch, det var jobbigt! Det var inte jätte mycket att göra, men i och med att det är alltid 3 personer ungefär samtidigt som vill beställa så blir det inte tid över till att andas. Tiden gick fort dock. Fick även den "roliga" frågan för femhundrasjuttioelfte gången i mitt liv som barmaid. - Are you old enought to serve alcohol legally? Lika roligt varje gång...not. Och när jag säger till dom att jag är 20 år så försöker dom skämta bort det med "det är ju bra att du ser yngre ut än vad du är". Visst kanske när man är 25, men inte när man är 20 år!!!
Aja, nu skriker sängen efter mig.

9 dagar kvar!

1 kommentar:

stina sa...

haha min lista ja, gäller ju o hjälpa er andra som vill dit! har bokat biljett till norge nu iaf :) så jag förväntar mig att se dig där i vår! :D