fredag 3 juli 2009

Along the way

jaa jag vet att jag är dålig på att uppdatera men....

Idag spelar jag rollen som hemmafru och håller just nu på att göra äpplekräm! Jag känner mig väldigt hurtig och duktig! Livet är allt bra gött just nu. Jag bor själv i ett 3 våningshus, jag jobbar heltid på puben och när jag inte jobbar så sover jag, andas, lever livet och ser på tv!
Jag har ett väldigt enkelt svar om varför jag inte har skrivit på ett tag, därför att jag har jobbat ca 7 dagar i sträck varje kväll! Jobbigt, men det är som sagt väldigt kul att jobba på puben. T ex igår hade Magda och jag iskrig..haha det var riktigt kul! Tråkigt bara att Magda jobbar sin sista dag imorgon! Super skön och rolig människa!!

Jag lovade att jag skulle lägga upp bilder från Midsommarfirandet i Hydepark, ni får två bilder resten ligger uppe på facebook. Mamma & Pappa, jag lovar att skicka till er mail så snart som möjligt!!

Midsommarfirande i Hydepark

Dans kring mini-midsommarstången

Det var mer än 500 svenskar/skandinavier samlade på ett ställe i Hydepark. Vi dansade, drack, åt och sjöng. Jag skulle förklara för några på jobbet hur vi firar midsommar, att vi hoppar som grodor runt en stång med blommor och löv....dom har mobbat mig sedan dess och tycker att svenskar är dumma i huvudet! haha

Stina spenderade sin sista helg i London förra helgen. Hon flyttade hem till Sverige i måndags. Stina var den första personen som jag fick kontakt med här i London. Vi mailade varandra under 2 veckors tid, från då jag flyttade till London tills hon flyttade hit 2 veckor efter mig! Även om vi inte har träffats så ofta, eftersom hon bor i norr och jag bor i väst, så har vi ändå haft bra kontakt under dessa månader! Du är en underbar människa och har alltid ett leende på läpparna! Tack för att jag fick lära känna dig! Jag hoppas för allt guld i världen att vi kommer fortsätta hålla kontakten med varandra vart än i världen vi befinner oss!

Stina & Jag


Nu ska jag inta soffan tillsammans med en skål med min hemmagjorda äpplekräm, som blev väldigt god, innan jag börjar jobba klockan 15.

Tack och hej!

1 kommentar:

stina sa...

hjärtegull jag blir alldeles tårögd av dina ord :) Har vart helt underbart att hänga med dig sara! vet att vi ses igen! pussssss/S