tisdag 14 juli 2009

12:12

jobb jobb och åter jobb!
Har fortfarande inte kommit utanför dörren idag, men det ser kallt och blåsigt ut ute. Känns som att hösten är på väg. Hade helst stannat inne hela dagen och kvällen under en filt i soffan med en kopp pepparmint te och kollat på alla bra serier som går nu - One three hill, Desperate Housewives m.m. Men...Jag måste ta och pallra mig bort till highstreet för att gå till banken, fixa min lugg hos frisören och handla mat. Sedan hoppas jag att jag hinner mysa ner mig i soffan en stund innan jag börjar jobba klockan fem. Imorgon är jag ledig och även på torsdag, hela TVÅ dagar!! Underbart!

I lördags var det planerat att Linnea, Johanna och jag skulle ut och fira min födelsedag. Det slutade med att vi stannade hemma för Linnea mådde inte bra och alla blev så trötta. Annars gör jag inte så speciellt mycket om dagarna. Jag jobbar och sover i princip. Hade hoppats på en mer spännande och innehållsrik sommar, men man kan ju inte få allt. Speciellt inte om man heter Sara.
Igår var Johanna, Linnea och jag i Richmond och åt på Nandos. God mat, men damn vad komplicerad meny dom hade!

Jag har börjat fundera lite på framtiden och har kommit fram till att jag ska uppleva det jag vill uppleva innan jag börjar plugga seriöst. Jag har så mycket saker och länder att se och upptäcka innan jag finner mitt rätta jag och vad jag vill plugga/bli. Börjar jag plugga nu så kommer det inte bli seriöst, för jag vet verkligen inte vad jag vill plugga eller vad jag vill göra med mitt liv. Jag ser det så här - jag är bara 20 år och jag har hela livet framför mig. Börjar jag plugga nu och bosätter mig på ett ställe, så är det stor risk att jag fastnar och inte kommer att göra de saker jag vill i livet innan jag dör. Jag har redan planer för det kommande året. Om dom kommer att ske eller inte det vet man aldrig, men det jag vill göra är att jobba på en vinterresort till vintern och sedan åka till Malta eller liknande och plugga engelska. Sedan skulle jag gärna vilja åka till USA och se vad det landet har att erbjuda. Men så långt har vi inte kommit än. Först ska jag jobba juli och augusti på puben, sedan ska jag jobba med Oskar igen till november.
Ett steg i taget. Det är mitt motto just nu.

Inga kommentarer: