måndag 20 juli 2009

I'm a creep...

..I'm a wierdo.
What the hell am I doing here, I don't belong here..



* Igår städade jag hela huset, förutom mitt rum, eftersom värdfamiljen kommer hem på söndag. Kan inte förstå hur fort tiden går. Jag har bott själv i huset sen 24 juni och vi är redan på väg mot slutet av juli. Men det ska bli kul att få se hur mycket Klara har växt under sommaren och väldigt roligt att få träffa Oskar igen, har saknat dom!

*Känner att jag inte har gjort det jag hade velat göra under denna sommaren. Har i princip bara jobbat och spenderat massor av timmar i soffan, framför tvn. I och för sig har jag fått lära känna många nya vänner på puben, vilket jag är mycket glad för! Men jag önskar att jag kunde ta tag i mig själv och göra nya, roliga saker när jag är ledig. Idag har jag spenderat hela dagen inomhus för det har varit en hantverkare här som har fixat "min" dusch och det tog sisådär 8 timmar för honom att fixa den. Men jag fick i alla fall ordning i min garderob och slängt lite kläder. Sedan har jag varit duktig och tvättat alla sängkläder i alla sängar.


*Har precis kollat på One Tree Hill och hela avsnittet handlade om avsked och en begravning. Det värsta jag vet är begravningar. Att behöva säga ett sista farväl och veta att man aldrig mer kommer att träffa denna människa igen. Har varit med om för många i mina 20 levnadsår. Så nu lyssnar jag på Sufjan Stevens och är lite nedstämd. Tänker tillbaka på bra och roliga minnen med personer som jag saknar väldigt mycket.


*Jag måste ta tag i mitt liv. Måste börja träna igen. När vardagslivet med Oskar och värdfamiljen kommer tillbaka igen så ska jag gå och köpa ett träningspass det första jag gör.
Här om dagen så insåg jag att det bara är augusti, september, oktober och sen är det november. Det 3 november har jag bott i London i 1 helt år!! När jag flyttade hit så var jag lite osäker på om jag skulle stanna ett helt år, bland annat på grund av att jag kanske skulle sakna människor hemma i Sverige, att jag skulle sakna Sverige och helt enkelt allt som har med Sverige att göra. Men dom 9 månaderna som jag har bott i London hittills har varit en av mina bästa upplevelser/val i livet! Jag älskar verkligen att bo i London! Det finns så mycket att göra och se, dock saknar jag västkusten med alla öar hemma i Sverige väldigt mycket!
I november kommer jag antingen stanna kvar här och leta upp ett annat boende samt jobb eller så åker jag någon annanstans, men det får framtiden bestämma. Just nu bor jag i Chiswick i London, jobbar på The Bulls Head och njuter av livet!

Inga kommentarer: