tisdag 6 januari 2009

suspicious minds

jaha då var man tillbaka i London igen då. Känns väldigt konstigt. Det känns inte som om jag har varit hemma i Sverige i 2½ vecka men ändå har jag haft sån jäkla hemlängtan igår kväll och imorse. Hemlängtan, har jag kommit fram till, kommer ifrån att jag inte vet när jag får träffa min familj och vänner nästa gång. När jag kom hit i november visste jag ju att jag skulle åka hem över jul, nästa gång jag ska åka hem blir antagligen en helg i maj då min kusin ska gifta sig men det är ju jätte långt tills dess. 1 ½ månad kändes som ett halvår, vad kommer inte 5 månader kännas som då? Det blir förhoppningsvis lättare nu när våren kommer och jag hoppas att jag får besök från sverige snart.
Men annars är allt som vanligt här i London och i min värdfamilj. Oskar och jag har varit i Kew Gardens idag där vi träffade Linnea, Freddie, Thomas och Lovisa. Ikväll har vi planer på att gå på bio i Hammersmith.


Det är som vanligt jätte kallt om inte ännu kallare i hela huset och i mitt rum. Jag fryser sakta men säkert till is på nätterna. Ska gå till B&B imorgon och leta efter extra element. Igår när jag kom hit låg det snö lite här och var på marken. Och folk som säger att det aldrig snöar i London, tji fick dom.

Inga kommentarer: