måndag 26 oktober 2009

Hat är ett starkt ord och det är inte alltid jag menar det, men just nu är jag riktigt irriterad!

Glömde säga att jag tycker verkligen inte om Kellie, kvinnan som vi hyr lägenten av. Hon har ett företag som heter Moose Management. Hyr ALDRIG lägenhet i London av dom! När jag flyttade in så sa hon att hon kunde komma och hämta upp hyran varje månad. Visst tänkte jag eftersom jag får min lön i cash varje vecka. Så jag la hyran i ett brev igår och skickade sms till henne att hyran ligger och väntar på henne. Fick precis ett samtal från henne om att hon aldrig har sagt det och att det är min skyldighet att betala in hyran varje månad den 25. Det vet jag väl för fan att jag är tvungen att betala hyran, men det är hon som snackar massa skit hela tiden!
Mitt första intryck av henne var väldigt positiv och jag tyckte om henne, men nu hatar jag henne för hon snackar massa smörja som hon inte håller och att hon har sina egna regler som ingen vet om. T ex så måste man fylla på med mynt för elen och gasen och dom börjar ta slut nu, vi har bara 4 pund kvar och 2 pund i reserv. När jag flyttade in sa hon att vi bara skulle höra av oss när det började ta slut så skulle hon komma och fylla på. När hon ringde idag så sa jag det till henne och då sa hon att hon bara fyller på den första varje månad och att det är vi som får spara elen.
En annan sak är att jag tycker att varje hushåll ska innehålla en dammsugare och en ugn. Visst vi har städerska som städar allt utom våra rum, men vi måste ju kunna städa våra rum ordentligt också. Vi har ingen dammsugare, vi har en äcklig gammal sop och jag skickade mail till Kellie och frågade om hon inte kunde köpa en jätte billig dammsugare till oss. "Nej, bara lägenheter med heltäckningsmatta får dammsugare" och om vi vill ha ugn så vill hon att vi ska betala mer i hyra. Dom som äger själva huset är ett jätte gulligt gammalt par och dom har en ugn som väntar på att bli installerad hos oss, men det är Kellie som vägrar.
JAG HATAR HENNE!! och det är inte bara jag det gör mina flatmates också!!

Detta gör att jag blir mer och mer sugen på att packa resväskan och flytta hem till Sverige för att sedan flytta vidare till Norge.



(tack det var skönt att avreagera sig lite!)


Dags att gå till jobbet.

1 kommentar:

anja sa...

nejjeeee flytta inte hem!!!!!!!