tisdag 20 oktober 2009

Calm down dearest!

Skrev detta igår, men hann inte skriva färdigt pga sömnbrist!

För första gången på veckor tog jag tag i mig själv idag! Har spenderat ungefär varje ledig dag, timma, minut och sekund då jag har varit ledig från jobbet med att kolla på Sex and the City eller sovit.
I och med att jag har jobbat hela helgen så tillät jag mig själv att sova till 12-tiden. Vid 13-tiden satte jag mig på tuben mot High street Kensington. Jag gick direkt till Urban Outfitters för att leta upp skorna jag såg där för några veckor sedan då jag var där. Efter ett desperat letande utan att finna dom så var jag på väg att gå, då jag precis såg dom. Tusan, skorna fanns bara i den bruna färgen som jag inte gillade....men längst in hängde ett par svarta skor, dom sista, i min storlek. Detta är ödet tänkte jag så jag köpte dom även om dom kostade mig skjortan. Sedan gick jag till Zara där jag köpte en Spiderman pyjamas till Oskar (+ 2 filmer från HMW) och en jätte söt mössa och klänning till Klara som jag gav dom när jag åkte till Chiswick för att hälsa på. Även jag fick köpt mig ett par filmen när jag mellan landade i Hammersmith på väg mot Chiswick - Titanic och Nick and Norah.

Så jag har i princip shoppat loss idag. Har även varit på The Bulls Head och lämnat min nyckel och skjorta plus att jag har fått ett rekommendationsbrev. Väldigt fint!
Satte mig ute på Cafe Rouge vid Themsen och tog en kopp varm choklad och njöt av höstens solstrålar. Sedan gick jag och hälsade på min fd värdfamilj som jag var aupair hos, men slutade för 1 månad sedan. Det var trevligt! Fick träffa deras nya aupair Jonas, som är Kattis kusin. Vi åt mat och pratade i några timmar innan jag satte mig på tuben tillbaka hit. Har nu precis sett klart på The Reader med Kate Winslet. En väldigt bra film, rekommenderas starkt att se!


Mina nya skor, visst är dom fina mamma!?

Jag på café Rouge

Café Rouge

Mitt favorit träd vid themsen i Chiswick

Vädret var underbart, soligt och kyligt!

1 av de 2 barerna på The Bulls head där jag jobbade som bartender/waitress
i 6 månader

Framsidan på puben






Inga kommentarer: