tisdag 29 september 2009

brick lane 23:42

Har idag flyttat in i mitt rum vid Brick Lane. Ska till Ikea imorgon och köpa lite grejer för att göra det lite mysigare. Ska bland annat köpa ett litet bonsaiträd!
Jag var lite osäker när jag kom med alla mina resväskor vid 12-tiden hit, om jag skulle trivas. Träffade en av killarna som bodde här och han var bakis. Men efter att jag kom tillbaka hem efter att ha trott att jag skulle jobba på puben,men skulle tydligen inte göra det, så fick jag träffa alla som bodde i lägenheten. Det visade sig inte vara bara spanjorskan Paula, australiensiska Chris och polacken Peter utan 2 till som är deras vänner och som bor här tillfälligt eller jag vette tusan hur det nu var. Men alla är stört sköna och dom frågade direkt om jag skulle med ut och dricka öl och här är jag nu med lite mindre blod i alkoholomloppet, lite småhungrig tack vara de 6 smörgåsarna jag har ätit under dagen och ett antal kilo gladare och nöjdare!! Dock ska dom alla flytta ut innan slutet av oktober, vilket är trist, men jag hoppas att få lika schyssta roomies igen. Denna månaden har dom lovat att det bara ska vara fest, vilket jag tycker låter toppen!!
Har dessutom kanske raggat upp ett jobb på en kaffeaffär eller om det nu var ett cafe, hos en svingrym snubbe som designar riktigt grymma cyklar som man typ går på eller jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men ska lägga upp en bild imorgon för jag fick deras businesscard!

Nu är det dags att sova. Ska imorgon handla mat, träffa Kelli, Ikea, avsked med värdfamiljen och sedan en liten pubrunda med folk från puben!
Godnatt min skatt!

Inga kommentarer: