söndag 8 februari 2009

change your life.

och så var det söndag igen. 

Planerna var att ha en ganska hyfsad lugn och sansad helg, men dom ändrades ganska fort. Jag har i stället varit ute och velat på krogen med mina vänner både fredag och lördag. 
På fredagen begav sig Linnea, Lollo, Isabel, Karin och jag till Wimbeldon igen. Var inte så pepp på att åka dit, för förra helgen tog det oss 2 timmar och 5 bussbyten att åka hem från Wimbeldon. Men men kvällen började väldigt bra iaf. När vi stod och väntade på alla vid Wimbeldon underground kom det fram en gammal gubbe till oss och frågade om vi kunde hjälpa honom att fixa en biljett in till stan med tunnelbanan. Karin hjälpte honom och som tack fick hon en 20 punds sedel som vi köpte drinkar för. :D 
Kvällen börjades på Walkabout och avslutades med ömma fötter efter mkt dans på en annan klubb som jag inte kommer ihåg namnet på. 

Igår började Lollo och jag äntligen träna. Vi tränade i gymmet i ca 1½ timme, shit majbritt va pigg jag blev efteråt!! Gudars vad jag har längtat efter att få börja träna ordentligt igen, livet blir lite lättare att leva, känns det som iaf. 
Efter träningen gick vi till Starbucks i Kew, där vi mötte upp Linnea för en fika och lite skvaller. ;) Sedan var det dags att ta tag i kvällens planer - antingen sitta hemma, se på film och käka popcorn (vilket jag var väldigt sugen på) eller åka till Stina i Highgate i norra London och förfesta för att sedan dra vidare till Camden. Valet blev att snabbt värma matrester från gårdagen, lasange, och sedan bege sig mot underground. 
Vi började i Musewell Hill på en pub som var en ombyggd gammal kyrka! Den var grym, hade billig öl och många människor i vår ålder. Vid 12-tiden tog vi bussen till Camden för att gå på Ballroom, men inträdet var för dyrt för våra stackars aupairlöner, så vi gick till Underworld ist som visade sig vara ett av dom bästa ställena hittills som vi varit på, iaf enligt mig och Ebba.. Stina gillade det inte.. haha..

jag, Stina & Ebba

Idag är jag mör och go, kom hem halv fem i morse och har inte fått sova så bra eftersom jag bor för tillfället mitt emot oskars rum där han och hans släktingar leker och skriker hela tiden.


I mars kommer förhoppningsvis Julia hit och det ska bli så grymt kul!! Vi kommer att ha huset för oss själva eftersom familjen åker till Sverige för att hämta deras katt en fredag- tisdag! är fruuuktansvärt peppad!! 

(för fler bilder från helgen gå in på bilddagboken.se och sök efter Pucko)

 

Inga kommentarer: