fredag 5 juni 2009

Sverige weekend

Är nu hemma i kära gamla London igen! Ska nu sammanfatta vad jag har gjort under resten av min lilla semester i Sverige! Jag är jätte glad över att ha varit hemma och hälsat på. Jag känner att jag har utvecklats en hel del sedan jag var i Sverige sist gång för 5 månader sedan. Det var så kul att träffa familj, släktingar och vänner igen! Det kändes som att jag hade tagit en tidsmaskin bakåt i tiden, allt var som vanligt bortsett från att Olle nyfiken-som-en-kärring-Gutling hade gått bort och banken hade lagts ner.
Fick äntligen träffa Lova också! Hon var inte riktigt som jag hade föreställt mig, hon var väldigt tillbakadragen och blyg.. ungefär som mig, men hon var väldigt rolig att leka med!

Pappa med sin lilla gullegris Lova

Mamma med sin lilla gullegris
Fredag-
Dagen började med ett tandläkarbesök i Hamburgsund kl 9.00. Efter det åkte jag till Uddevalla och sedan Lysekil för att hälsa på Magga, Julia, Rikard, Kaisa och Ulla! Det var så kul att träffa dom igen! Efter 3 timmar i Lysekil, så åkte jag raka vägen till Smögen där Johanna, Sandra och jag satt vid Sandras släktings sjöbod en stund! Jag var lite sådär halvpepp eftersom jag var nykter, trött och allmänt opepp! Men jag följde med dom ner till bryggan där jag trodde att jag skulle mötas av 20 000 skrikande, fulla studenter men det var väldigt dåligt med det iår! Berodde det på vädret eller är det bara 90:orna som är dåliga på fest? haha. Efter att ha gått ett varv på bryggan kände jag att det var dags för mig att ta mitt pick och pack och ta bilen hem till lilla Kville, då jag kände att jag inte riktigt passade in bland alla glada och onyktra studenter. Väl hemma gick jag ner till Funevall och pratade med dom en stund.

Lovely Lysekil

Jag älskar min mosters uterum

Sandra & Johanna PÅ Smögen

Kossorna i hagen vid vårat hus


Lördag-
Gick upp tidigt för att ta bilen in till Uddevalla för att sedan fortsätta min resa på tåget ner till Göteborg! Väl nere i Götlaborg så åkte jag till Slottsskogen och mötte upp Julia! Highfive Julia!..haha. Vi satte oss på Condeco (..eller hur det nu stavas) för en fika och pratade om allt som hade hänt sen sist gång hon var i London och hälsade på mig! Efter att ha kikat in på Dennis tatueringstudio, som såg riktigt bra ut, tog vi spårvagnen hem till Julias lägenhet. Vi hade planerat att gå ut på krogen, men det slutade med att vi åt alldeles för mycket pizza, godis och drack för mycket öl så vi orkade inte rulla oss iväg mot stadens äventyr.

Hann även med en sväng i brorsans "nya" Corvett


Söndag-
Tog bussen från Götet vid 10-tiden och landade därefter i Johannas lägenhet vid 12-tiden, där vi pratade och bara tog det allmänt lugnt eftersom båda var väldigt trötta. Efter en kycklingpanini på Cactuz sa vi Adjö till varandra vid centralen där hon tog tåget hem till Strömstad och jag körde bilen hem till Kville(snyft!!), för att tillbringa resten av kvällen hemma med min familj, tvn och rabarberpaj.


Johanna på Cactuz
Du ska bara veta hur glad jag blev för att få träffa dig igen gölleunge! Ser fram emot ditt besök, som förhoppningsvis kommer att bli i juli! Då även Julia kanske kommer och hälsar på mig!:D


Tack för en rolig och händelserik helg!

Inga kommentarer: