fredag 19 juni 2009

Happy Midsummer Sweden!

Ja, det är ju som sagt midsommarafton idag då enligt de svenska traditionerna. Jag firar den med att vara barnvakt för Oskar och kanadensiska Oliver, dom ligger och sover just nu och jag ska snart kolla på Twilight-filmen för första gången och äta popcorn. I'm so excited!
Imorgon blir det midsommarfirande för alla svenskar i Hydepark. Det blir små grodorna runt midsommarstången och så ska jag käka massa jordgubbar!! Sedan blir det antagligen utgång på kvällen! Fast innan det roliga börjar så ska jag antagligen vara barnvakt imorgon på morgonen också, för att dom är på ett bröllop nu ikväll och kommer antagligen att vara bakis imorgon.

Just nu är det fullt hus och full rulle hemma hos oss! Det är 5 personer extra som bor i huset och det har aldrig varit stökigare! Det är saker högt och lågt! Jag är glad över att det är helg och att jag kan hålla mig bort från huset.
Har i övrigt jobbat för det mesta denna veckan. Måndag var jag barnvakt för Olivia på kvällen, tisdag träffade jag Stina, Mika och hennes syster i piccadilly, onsdag var jag barnvakt för Oskar och Oliver och igår var jag barnvakt för Alex och Guy. "Det går bra nu, pengar rullar in..." eller om det nu var tvärt om "Pengar rullar in, det går bra nu.." Jag känner mig nästan rik!

Glad Midsommar till er alla där hemma i Sverige! (Hoppas ni får/har en karatefylla! ;)

ps. På tisdag åker värdfamiljen till Sverige och jag kommer att bo själv i huset til 26 juli! ds.

Inga kommentarer: