fredag 12 mars 2010

march winds

Idag ska dom börja visa mitt rum. Har lite ångest, vill inte flytta ifrån självaste Brick Lane nu när våren kommer och uteserveringarna börjar locka, men jag vill inte bo kvar här med Ugglan och hennes pojkvän. Aldrig! Nej det är dags att se lite nya ställen i London, så Hallå Hollowayroadom 2 veckor!
Här om natten, vid 2.30, så var det någon som knackade på vår dörr. Jag vägrade öppna, tillslut öppnade Ugglans pojkvän och jag hörde att han pratade med några och dom frågade efter Chowdry, vilket är ägaren till denna lägenheten. Fick reda igår att det var polisen som hade varit här och dom hade varit här med bild på ägaren runt midnatt i förrgår också! Undra vad han har i görningen?!
Annars inte så mkt på gång här, helgen är här vilket betyder jobb fredag, lördag och söndag. Vädret suger idag, men mitt rum luktar vanilj för jag har städat och eldat doftljus! Igår på väg till jobbet var det lite kaos, en hel byggnad med 1 club, 1 resturang och ett headoffice brann. Det var nästan 500 brandbilar, ambulanser och polisbilar. Sen när jag gick hem igår natt så var toppen av byggnaden borta. Fy fan säger jag bara!


Byggnaden som brann

London fick ett litet oväntat besök av David, Wikén och Ola i onsdags. Så Johanna och jag mötte upp dom på The Cock och drack öl.


Demonstrationen som jag skrev om för några dagar sedan

Jag & Johanna när hon var på besök i staden

Förlåt, men jag orkar inte vända på bilden.
Vi åt iaf väldigt goda våfflor med chokladsås och glass!

Inga kommentarer: