tisdag 9 februari 2010

dance dance dance!

Efter en väldigt händelserik helg så är det rätt skönt att luta sig tillbaka i sin sletna och fula fåtölj och bara chilla! Sitter och äter marabouchoklad, lyssnar på musik och pratar med finaste Johanna Persson på msn!För att göra det lite lättare för mig så kör jag en dag-för-dag redogörelse om vad Julia och jag har gjort.
Torsdag- Hämtade upp Julia på Liverpoolst. station för att sedan dra till H&G för att hämta upp min lön. Efter en stunds chillande hemma så bestämde vi oss för att ta tuben in till Covent Garden för att kolla på musikalen om Lejonkungen, andra gången jag ser den men den var minst lika bra! Är helt fascinerad varje gång som hon som spelar apan sjunger! Hennes röst är helt otrolig!!! Efter musikalen blev det en öl på Brick Lane.

The Lionking

Julia & Jag

Fredag- Finally, the big day! Eller rättare sagt dagen då vi äntligen fick se JamieT spela på Brixton O2 acadamy! Vid 12-tiden kom vi iväg till Oxfordstreet för lite shopping. Vi hann med 3butiker, sen drog vi hem.. Vi började med att hälsa på Johanna på Office och det slutade med att jag köpte ett par skor, fick använda Johannas rabatt så istället för att betala £85 så betalade jag £55, awesome!! Efter att vi sagt adjö till Johanna så hamnade vi på Urban Outfitters där räkningen slutade på £101.. aaouuch! Men det jag köpte var lätt värt pengarna! :) Julia hittade lite grejer också. Vi var lite halvnöjda eftersom vi inte hann med så många affärer, men vi åkte hem för att göra tacopaj och dricka morgan spiced m cola och lime. Vi kom lite sent iväg eftersom våra nya flatmates kom in med väskor och grejer + att vi var rätt sega. Efter en sväng i baren på Brixton så började Jamie T spela, konserten i sig var väldig rolig och bra, men dom spelade låtarna lite väl snabbt. En bit in i konserten så känner Julia och jag av en speciellt doft som sprider sig och vi hittar 2 killar som röker på mitt i publik havet, en typisk sak man verkar stöta på hela tiden i London. Efter konserten drog vi till Koko i Camden och det innehöll dans, söta killar, bra musik och alkohol! Innan vi åkte iväg hemifrån, innan konserten, så kom vår gamla flatmate hem och sa att det hade börjat en svensk tjej på hans jobb och att hon bor i lgh nr 15 i samma hus som oss och samma våning! Självklart träffar vi några svenska tjejer i kön till toaletten på Koko och självklart var det den tjejen som jobbade tillsammans med Mattia och som bor i samma hus som oss. Två svenska tjejer till och med, hallå ibland är London allt bra litet! Efter en kort sväng i norra London, nej det berodde inte på att vi gick på bussen på fel sida vägen, så var vi hemma runt 6-tiden!

Kläderna från UrbanOutfitters

Mina Officedojjor


Julia & jag på Jamie T konserten

Lördag- Dagen tillägnade vi med att spatsera runt i Brick lane och kika i affärer. Efter en sväng på Sainsburys så fick vi inhandlat ännu en flaska morgan spiced, mat och lite annat smått och gott. Vi gick hem och lagade mat och förfestade lite tillsammans med Marco för att sedan möta upp Johanna och människor från hennes jobb på The Cock inne på Oxford st. Hängde där tills dom stängde, drog sedan vidare till AfterSkool. Ytterligare en kväll som slutade med att vi kom hem kl 6 på morgonen. Söndag morgon var inte lika rolig för vi var tvungna att gå upp efter några timmar sömn för att jag började jobba 13.30 på Horatia. Har haft en väldigt kul helg med bästaste Julia på besök från Sverige!

Johanna, Jag, Julia & min flatmate Marco på The Cock


Trist att Julia har åkt tillbaka till Sverige och lämnat mig i mitt mögelbo!

Nu har Johanna och jag äntligen kommit fram till vad vi ska göra idag, det tog oss ca 4 timmar och vi har bestämt oss för att gå och äta pizza på Pizzahut, standaren i våra hjärnor är väldigt hög idag!

Var i Shadwell igår och hade tuggummi tävling med Johanna & Joanna.
Johanna & Jag fick in 11 tuggumi i munnen, Joanna gav upp efter 10.


2 kommentarer:

a sa...

Marco är snygg! Jag vill ha honom!

stinchen sa...

orka hänga på ett ställe som heter The Cock sårah, hahaha!