onsdag 3 februari 2010

the cage

Har precis slevat i mig en tallrik med pasta och skinksås och en slurk med vatten så nu är jag mätt och belåten. Marco och jag disskuterade förut hur dumt det är att sluta jobba sent på kvällen för när man kommer hem så är man hungrig och man vill ha en rejäl middag inte någon mesig kvällsmat som innehåller några mackor. När man väl har slevat i sig sin rejäla middag så är det dags att gå och lägga sig för klockan är redan runt midnatt, sicket liv.
I alla fall... Jag har överlevt veckan som var och öppnings helgen på Horatia. Började jobba kl 09.00 torsdag morgon och slutade kl 19 på The Horse & Groom. Klockan 8 befann jag mig på Horatia för att hjälpa till att fixa och städa inför öppningen i fredags (frivilligt!). Kom därifrån kl 5 på morgonen... 19-20 timmars arbetsdag, inte illa pinkat säg. När jag kom till Horatia i fredags kl 17 så var inget färdig och då menar jag verkligen ingenting!! Så det var bara att börja plocka upp glas och sprit på hyllorna, fylla på kylarna, städa och ja allt! Var mening att vi skulle öppna kl 18.00....det blev 19.30 ist. Hela kvällen var totally mental! Helt galet busy behind the bar. Vi hade ett liveband Faze Action som var grymt bra och alla uppskattade det väldigt mycket. Lördagen var lika packat och Horatia kan ta in 400 personer. Trojan Soundsystem spelade och dom var riktigt grymma. En kille dj:ade och så var det en kille som "rappade" med i låtarna, kommer inte ihåg så mkt av det men det var kul att jobba hela helgen. Söndag var det dags att vakna upp igen för att befinna sig på puben kl 13 för att servera Arsenal fans tusentals liter öl. Manchester United vs Arsenal, MU vann!
Så jag jobbade mer än 100 timmar förra veckan och en vanlig arbetsvecka är 40 timmar?! Övertid..nääää!

Lite bilder från Horatia


Friday night

The bar

Tidningen Metro

En annan tidning hade också med en artikel om premiär helgen.


Imorgon ska jag klippa mig, gratis! Det ligger en grym salong på min gata som heter Whiskey Divine och jag har velat klippa mig där länge, men det kostar 40 pund. Iaf så kom en tjej in på H&G i torsdag när jag jobbade och gav mig en inbjudan för gratis klippning!!! Ibland ska man allt ha tur! På torsdag kommer Julia hit!!! gladgladaregladast! På fredag ska vi se JamieT på och så hoppas jag på en del shopping också! Jag har lyckats få ledigt torsdag, fredag och lördag!! Lycka!!

Inga kommentarer: