söndag 1 november 2009

begging

Nu är halloween äntligen slut.I fredags var jag utklädd till inbrottstjuv och eftersom jag inte ville köpa någon ansiktsfärg eller tillbehör så tog jag på mig svarta kläder och tog kajalpenna och målade svart mask runt ögonen. Det såg ganska kul ut... Igår klädde jag ut mig till pirat fast i slutet av kvällen/natten såg jag mest ut som Axl Rose. Var kul att se alla utklädda människor!! Fick väldigt många bra ideer!
Att jobba fredagen var inga problem jämfört med igår. Igår blev alla människor så sjukt fulla. Vi fick säga nej till flera människor som ville köpa mer. Jag jobbade dom första timmarna, 18-02, på övervåningen och där blir det så fruktansvärt varmt!! Jonny och jag serverade konstant från 20-02. Det var helt galet många människor på the horse and groom igår. Det värsta var när jag jobbade själv i baren på övervåningen dom första timmarna och isen, växeln, frukten och vinet tog slut samtidigt och jag får inte lämna baren så det var bara att ge människor 20 000 mynt tillbaka i växel. Som tur var så kom Sofia upp när paniken var värst med is och växel!!
Efter min rast så stannade jag på nedervåningen. Det var inte lika mycket att göra där efter kl 02. Men som jag nämnde ovan, folk var fruktansvärt fulla. Ett kul exempel var 2 tjejer och 1 kille som satt i ena änden av baren och hade hångeltrekant eller vad man nu ska säga, efter det somnade dom alla tre med huvudena på baren. Vår bouncer försöka få ut dom, men då spydde en av tjejerna. Man fick ett gott skratt iaf av att se denna procedur! Jag är glad att det är över nu ialla fall. Nästa högtid på puben är helgen innan jul och Charles sa att då är det full rulle torsdag, fredag, lördag och söndag! Så när jag kommer hem måndag morgon till sverige så kommer jag vara lagom trött.


Eftersom jag inte fick så mycket sömn efter fredags natten så sov jag till 16-tiden idag. Hade planerat att gå upp vid 14-tiden, men jag var så trött när klockan ringde att jag helt enkelt inte vaknade när mina 5 väckarklockor ringde. Har varit på Sainsburys en sväng med Marco, min flatmate. Nu ska jag äta och se på film. Är fortfarande väldigt trött så det blir nog att lägga sig tidigt ikväll!
Imorgon flyttar Peter ut och på tisdag flyttar Paula och Reid ut från lägenheten. Kommer sakna dom. Dom har varit så enkla att bo med och så lätta att umgås med. På tisdag flyttar det nya italienska paretet in i dubbelrummet så nu kommer jag bo med 3 italienare. Wehoo får väl lära mig italienska.

magen kurrar nu.

Inga kommentarer: